Zalety i wady network marketingu, które warto znać

 

Network marketing, czyli bliżej nam znany marketing sieciowy, zajmuje zaszczytne miejsce pośród możliwości zarabiania dodatkowo, ale i zamiast pracy na etacie. Ta forma ma ogrom zalet, które przemawiają za próbą podjęcia budowania własnego biznesu. Nie unikniemy jednak wad, a i zmagać się będziemy ze stereotypami, które wynikają z niewiedzy oraz mylonych pojęć. Jakie zalety, ale i wady kryje przed nami network marketing?

Zalety, które przekonują

Każdy, kto spróbował swoich sił w marketingu sieciowym, zaangażował się w budowanie własnego biznesu, ale tak naprawdę z pomocą całego zespołu, przekonał się na własnej skórze, że to realne zarobki, ciekawa forma pracy, która może być dodatkowym źródłem dochodu, a z czasem pracą na pełen etat. Mamy pierwszą zaletę marketingu sieciowego – nieograniczone zarobki. I nie chodzi o to, by przedstawiać network marketing jako narzędzie do zarabiania grubych milinów w krótkim czasie. Praca etatowa bądź na jakąkolwiek inną umowę, w firmach o tradycyjnym systemie działania, wiąże się z płacami, które nie mogą przekroczyć pewnego pułapu finansowego. W marketingu sieciowym zarobki są nieograniczone, to znaczy, że zależą od zaangażowania lidera, ale i osób, które wraz z nim tworzą zespół. A struktura działająca w ten sposób może być coraz większa.

Nie istnieją ramy czasowe, w których trzeba wykonać dana zadanie. To osoba działająca w marketingu sieciowym decyduje o tym, gdzie, kiedy i w jaki sposób zdobywa kolejnych gotowych na zaangażowanie w pracę. Trzeba do tego samodyscypliny, by nie dać się zwieść urokowi elastycznej pracy, ale to jest możliwe! Poza tym do zainteresowanych osób można docierać różnymi kanałami, także poprzez sieć, co daje ponownie szerokie możliwości. Im bardziej się angażujemy i więcej wysiłku wkładamy w ten biznes, na tym większą liczbę korzyści możemy liczyć. Nowy, wymarzony samochód, wysokie jakościowo produkty, do tego rabaty? Spójrzmy, jak to wygląda w StarLife i przekonajmy się, że to nie puste słowa.

W marketingu sieciowym kształtujemy swój charakter, bo zdobywamy umiejętności komunikacyjne, uczymy się radzić sobie ze słowem „nie”, które oczywiście padnie wielokrotnie. Korzystamy z gotowego know-how i stajemy się zdecydowanie bardziej pewni siebie. Na wielu stanowiskach zawodowych nie mamy nawet co liczyć na takie efekty.

Wady, na które nie mamy wpływu

Network marketing to także wady, ale nim skrzywimy się na samą myśl o cudownym biznesie, który jednak ma wady, obiektywnie spójrzmy na dowolną branżę i pracę, jaką dotąd wykonywaliśmy. Nie ma ludzi idealnych, ani biznesów bez minusów. Kwestia tego, że w marketingu sieciowym sporo wad wynika z błędów popełnianych przez ludzi.

Na prowadzenie wysuwa się właśnie minus w postaci bardzo złego PR-u, który robią osoby nieznające tematu i nierozumujące, w jaki sposób działa ten system. Jeśli odrzucimy na bok minusy, które na tle zalet wypadają jako te niemalże niezauważalne, marketing sieciowy stanie się dla nas satysfakcjonującym zajęciem.